Välkommen till min blogg, HENNIE I AM.
En blogg om livet, och dess vardagliga underverk och problem.

torsdag 21 januari 2010


"Vem lämnade vem? Jag är inte över dig än" Melissa Horn sådär på kvällen igen.
Det var inte en bra dag idag. Är nog bara för att jag inte har kunnat sova på ett bra tag, och det är störande. Så sjukt störande. Vill få sova, helt och fullt. Bara.. ett bra tag. Sova bort lite mer tid. Det är mycket som stör mig idag. Mycket värt, och mycket ovärt. Vill bara... somna, och sova bort allt detdär ovärda. Helst vill jag inte gå upp imorgon och inte på lördag heller. Nej, det var nog inte en bra dag idag.
Begravningen var idag. Pappa var ledsen, han sa att alla hälsade till mig. Och jag var inte där. Måste göra upp löften med mig själv igen. Skriva en lista på saker jag inte får göra, och saker jag måste göra. Ja, det blir mitt nästa inlägg här. Absolut.

3 kommentarer:

  1. En fin trost ar hon verkligen, den dar Melissa. Ursakta att jag inte har varit inloggd pa msn, men har verkligen inte orkat. Pratas vid i helgen? Tror vi bada behover det, honey. Puss pa dig. (Saknar dig helt galet mycket ska du veta.)

    SvaraRadera
  2. Hej älsakde vän.
    Du är så stark och duktig. Min tappre vän.
    Jag väntar på dig här på Gotland. När du kommer kan vi prata om allt som känns jobbigt och allt som känns bra.
    Gåter du Jennie?
    Om inte så gör det. Gråt så mycket att det inte finns något att gråta för längre. Ibland, ganska ofta när man har gråtit mycket, mycket mer än vad man kanske behöver så känns det ganska bra. Du vet ibland kan man bara ligga i sängen och vila. Det är ganska bra.
    Jag saknar dig så mycket att det skaver i mig. Det har fastnat känsla mellen bröstet där hänger den och skaver. Men så tänker jag på att du är inte så långt borta. Du är ju alltid så nära mig. Du är här runt mig. Varje sekund. Det är en så fin känsla den där saknaden.
    Älskar dig. Och jag vet att du kommer fixa allt. Jag träfafde Elin igår. Hon tycker det är så häftigt av dig att du flyttade till Irland.
    Du är så duktig Jennie. <3

    SvaraRadera
  3. Jenny; Yes, hon är verkligen en tröst. Men ja, vi måste höras i helgen, dear god. Hörs idag, I hope. Saknar dig med Jenny. Så otroligt mycket. Puss.

    Beda; Du är också stark och duktig. Jag vet, längtar som en galning jag med! Ja, det ska vi göra. Nej, gråter inte så mycket längre. Det är inte så lätt, när man har folk konstant runt en. Kanske är därför jag är så deprimerad ibland, för att jag aldrig får ut skiten. Gråter du ofta, lilla gumman? Jag saknar dig så otroligt mycket jag med, skulle inte kunnat beskriva det lika bra som du nyss gjorde. Det bränner i hjärtat, det är en bra eld och en dålig samtidigt. Saknaden är bra, för då tänker man på minnena, men saknaden är också ledsam, för då inser man hur mycket man saknar. Älskar dig med, du kommer också lösa dethär, ska du allt se. Elin är så söt. Du är också duktig gumman, det har jag alltid tyckt, även dem stunderna du tycker att du är hopplös. Jag tycker aldrig du är hopplös. <3

    SvaraRadera