Välkommen till min blogg, HENNIE I AM.
En blogg om livet, och dess vardagliga underverk och problem.

söndag 21 februari 2010

Här sitter jag nu
Kanske lite itu
eller är man som du?

Sitter man ensam om dagarna, går saker i tankebanor, saker som man kanske egentligen inte borde fundera på. Inte ens lite. Men det är svårt att undvika, när allt är tyst, förutom den klingande musiken och ens egna skränande.
Lyssnar på Emil Jensens nya låt, och det är någonting särskilt med ny musik, som går in i märgen, vidare till hjärtat, petar på det lite, får det att röra sig i välbehag, kanske ryser man till. Men det är inte så att man inte vill. Nej, det är nog en utav dem bästa känslorna jag känner till. Ny musik. Tillsammans med Måla med Akryl och se när det artar sig, Skissa fritt, Sjunga med i favoritlåtar, Gå på bio och bli tårögd, Umgås med favoritmänniskor,
Ja, det är några utav dem saker som gör mig glad, även på halvdåliga dagar.
Ja, det tycker jag allt.

2 kommentarer:

  1. Jag vet vart jag har dig och du hade ratt. Du ar mer an en basta van. Du ar min familj. Alskar dig min begavade systeryster!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Jenny. Det är ömsesidigt. Gud, helt sjukt vad jag saknar dig. Ja, menar det, vi är familj.

    Puss!

    SvaraRadera