Välkommen till min blogg, HENNIE I AM.
En blogg om livet, och dess vardagliga underverk och problem.

tisdag 2 februari 2010

EN DAGS POESI; EN SLAGS POESI.

Tänker du på mig så är det magiskt
Tänker jag på dig så är det tragiskt

Hoppas du på någonting som inte finns
Så tror jag på någonting ingen annan minns

Mitt hjärta jag tror det slår
Men det är knappt att det ens går

Min kropp den är för mycket
Runt min hals hänger smycket

Det du, som aldrig riktigt trodde på mig gav
Sedan dess är jag alltid omgiven utav hav

Jag är lite på sne
Vill inte redigt se

Allt det vi säger, och allt det vi gör
Alla sånger vi sjunger, alla danser vi för

Jag tror inte på livet,
Jag tar det för givet

Det finns ju oftast där,
bland allt annat jag bär

Fast nu ljög jag nog
Om saker jag tog

Jag vill leva
Bara sluta treva

Men det är ett så pass jobbigt sätt
Att sluta när man inte ens är mätt

Mätt på saker man vill ha mer utav
Eller inte orkar, såsom måndagskrav

Dessa sätter nog alla någorlunda på tvär,
Även den som så naivt påstår sig vara kär

Jag är
lite isär
inne i en sfär
Nog med dethär


Slutligen,
Inte Självkär.

1 kommentar: