Välkommen till min blogg, HENNIE I AM.
En blogg om livet, och dess vardagliga underverk och problem.

måndag 1 mars 2010

Inatt hade jag en mardröm. Jag drömde att jag var i ett stort hus och levde där med familjen här,Trina och hennes syster Olive är nämligen vidskepliga och pratar ofta om spöken. Hursomhelst, Olive hade sagt åt mig att det fanns ett spöke i huset, men att hon hade förbannat honom med en irländsk formel, så han inte skulle kunna skada mig. Men dock, den natten, så kommer en vemodig ande och lägger sig ovanpå mig, och trär sina armar runt mig och trycker oss ihop tills vi sitter ihop, så han ska kunna kontrollera min kropp. Sen på morgonen så vaknar jag och har ont överallt, och har blodiga sår på kroppen, där han har tvingat mig att skada mig själv. Olive blir då jätteförbannad, och säger någonting på irländska. Sen undersöker jag min kropp i en spegel, och ser alla sår, som fortfarande inte läkt igen, utan blod är överallt. Och känslan av dendär anden är fortfarande kvar i luften, när jag ser någonting närma sig.
Och sen vaknade jag.
Jag brukar inte ha mardrömmar, bara när jag har feberyra.
Ytterst underligt.

4 kommentarer:

  1. oj usch.
    Drömar jag säger då det.

    SvaraRadera
  2. Rsultatet utav spokhistorierna vi laste kanske?

    SvaraRadera
  3. Nej, tror inte det. Vi läste historierna efter det.

    SvaraRadera